@ARTICLE{Jalilvand, author = {jalilvand, mohammad and }, title = {Effectiveness of Yoga and Table Tennis Exercises on Static and Dynamic Balance of Deaf Children: the Role of Balance Sensory Receptors and Neural Mechanisms of Open and Closed- Loop Control}, volume = {10}, number = {1}, abstract ={مقدمه: در مطالعات مختلف، نقص تعادل در کودکان ناشنوا نسبت به افراد عادی گزارش شده است. تکالیف تعادل ایستا و پویا و ورزش‌های مختلف وابستگی‌های متفاوتی به سیستم‌های حسی با مکانیسم‌های کنترلی مختلف از جمله کنترل حلقه باز یا بسته دارند. این مطالعه با هدف بررسی اثربخشی تمرینات یوگا و تنیس روی میز بر تعادل ایستا و پویای کودکان ناشنوا انجام شد. مواد و روش‌ها: این مطالعه یک مطالعه نیمه تجربی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه پسران 12 ساله ناشنوا (30 نفر) شهر کرمانشاه بودند. ابتدا تعادل ایستا و پویا و ویژگی‌های تن سنجی کودکان با استفاده از آزمون تعادل لک لک و ستاره ثبت شد. سپس آزمودنی‌ها به‌طور تصادفی در دو گروه تمرینات حلقۀ کنترل باز (تنیس روی میز) و تمرینات حلقه کنترل بسته (یوگا) قرار گرفتند. شرکت‌کنندگان در هر دو گروه برنامه تمرینی خود را به مدت 8 هفته و سه جلسه در هفته انجام دادند. یافته‌ها: نتایج نشان داد که تمرینات حلقه کنترل باز و بسته تأثیر متفاوتی بر تعادل ایستا و پویای کودکان ناشنوا دارد. شرکت در تمرینات یوگا به طور معنی‌داری تعادل ایستا با چشمان بسته را در مقایسه با شرکت در تمرینات تنیس روی میز بهبود بخشید. از سوی دیگر، تمرینات تنیس روی میز در مقایسه با تمرینات یوگا تأثیر معنی‌داری بر بهبود تعادل پویای کودکان ناشنوا داشت. نتیجه‌گیری: تمرینات یوگا (تمرینات حلقۀ کنترل بسته) تأثیر بیشتری بر تعادل ایستا داشت، در حالی که تمرینات تنیس روی میز (تمرینات حلقۀ کنترل باز) منجر به تعادل پویای بهتر در کودکان ناشنوا می‏شود. }, URL = {http://shefayekhatam.ir/article-1-2210-fa.html}, eprint = {http://shefayekhatam.ir/article-1-2210-fa.pdf}, journal = {The Neuroscience Journal of Shefaye Khatam}, doi = {10.52547/shefa.10.1.75}, year = {2021} }