[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
اصول اخلاقی::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
::
نمایه شده در
    
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
Copyright Policies

AWT IMAGE

..
Open Access Policy

نحوه دسترسی به تمام مقالات مجله بصورت زیر است:

Creative Commons License
..
ثبت شده در

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
:: جلد 3 - ضميمه تابستان مجله شفاي خاتم 1 - ::
دوره 3 - ضميمه تابستان مجله شفاي خاتم 1 - صفحات 62-53 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر سیستم مدیریت کیفیت بر درمان بیمار محور در یک مرکز درمان ناباروری
احمد وثوق تقی دیزج ، اکرم بنی اسدی* ، زهرا عزآبادی ، بهناز کرمانی
گروه مدیریت و اقتصاد سلامت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران ، negbaniasadi@gmail.com
چکیده:   (5106 مشاهده)

مقدمه: درمان بیمار محور میزان تعامل بین پزشکان و بیمار است که نیاز به دید و درکی از بیمار به­عنوان یک انسان علاوه بر بیماری دارد. از آنجایی که هدف از ایجاد سیستم­های مدیریت کیفیت، پاسخگویی، شفافیت و عدالت است، این مطالعه به­منظور بررسی تأثیر سیستم مدیریت کیفیت در درمان بیمار محور انجام شد. مواد و روش­ها: جامعۀ مورد مطالعه شامل تمام بیماران در مرکز درمان ناباروری با حجم نمونۀ 384 نفر به واسطۀ روش مورگان به دست آمد. پرسشنامۀ تأیید شدۀ درمان بیمار محور -ناباروری با 45 سؤال در 8 بعد، دسترسی (2 سؤال)، اطلاعات و توضیحات (12 سؤال)، مهارت­های ارتباطی کارکنان (6 سؤال)، مشارکت در درمان (3 سؤال)، احترام به ارزش ها و نیازها (6 سؤال)، مدت درمان (6 سؤال)، کارکنان واجد شرایط (6 سؤال) و سازماندهی مراقبت (4 سؤال) اندازه­گیری شد. بعد از استقرار سیستم مدیریت کیفیت، همان پرسشنامه دوباره استفاده شد. یافته­ها: نتایج نشان داد که تفاوت معنی­داری در هیچ یک از ابعاد درمان بیمار محور قبل و بعد از استقرار سیستم مدیریت کیفیت وجود ندارد. نتیجه­گیری: سیستم مدیریت کیفیت در درمان بیمار محور موثر نیست و باید در کنار سایر مدل­های کیفیت استفاده شود.

واژه‌های کلیدی: حوزۀ مدیریت کیفیت، ارزیابی فرایند و نتایج (مراقبت‌های بهداشتی)، ناباروری
متن کامل [PDF 1118 kb]   (3398 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Vosough Taghi Dizaj A, Baniasadi A, Ezabadi Z, Kermani B. The Effect of Quality System Management on Patient Centeredness in an Infertility Care Center. Shefaye Khatam 2015; 3 (S1) :53-62
URL: http://shefayekhatam.ir/article-1-954-fa.html

وثوق تقی دیزج احمد، بنی اسدی اکرم، عزآبادی زهرا، کرمانی بهناز. تأثیر سیستم مدیریت کیفیت بر درمان بیمار محور در یک مرکز درمان ناباروری. مجله علوم اعصاب شفای خاتم. 1394; 3 (S1) :53-62

URL: http://shefayekhatam.ir/article-1-954-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 3 - ضميمه تابستان مجله شفاي خاتم 1 - برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علوم اعصاب شفای خاتم The Neuroscience Journal of Shefaye Khatam
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 51 queries by YEKTAWEB 4710